Osnovna škola "Petar Zoranić" Nin dobila je Erasmus akreditaciju 2021-2027, kao jedna od ukupno trinaest ustanova u području odgoja i obrazovanja, od toga jedna od sedam osnovnih škola u Republici Hrvatskoj.
Erasmus akreditaciju vodi ravnateljica škole Kata Knežević, koordinator je Elvira Vučković, članovi projektnog tima su Marina Diklić Matešić, Ivana Milin, Mirjana Ivanković Miletić, Neven Vučković, Iva Maras i Martina Jelenković.
Erasmus akreditacija omogućuje školi trajno sudjelovanje u programu Erasmus+ u razdoblju od 2021. do 2027. godine.
Projektnom prijavom predviđeno je pohađanje izabranih strukturiranih tečajeva i job shadowing članova projektnog tima, kao i mobilnosti učenika.
Više na poveznici.
U prvom razdoblju (1. rujna 2021. godine do 30. studenog 2022. godine) ravnateljica Kata Knežević je pohađala tečaj Coaching in the classroom; Martina Jelenković tečajeve Yes I can: Special needs student and inclusive education i Art therapy for SEN; Iva Maras tečajeve Inclusive education for all i Benchmarking education; Marina Diklić Matešić tečaj Conflict management, emotional intelligence and Bullying prevention; Elvira Vučković Flipped classroom; Ivana Milin CLIL in practice; Neven Vučković Classroom management solutions for teachers. Neven Vučković i Elvira Vučković bili su na job shadowingu u osnovnoj školi na Madeiri, Portugal.
Za naredno razdoblje (1. lipnja 2022. godine do 31. kolovoza 2023. godine) projektni tim je povećan, novi članovi su: Ana Baradić, Ana Čulina, Jelena Kraljev, Jelena Laća, Ana Mrkela, Željana Popić, Josipa Radović-Prekpalaj.
Inclusive Education for All
Autor: Ana Mrkela, 22. 12. 2022. 14:54
U sklopu Erasmus akreditacije
U periodu od 25. do 31. srpnja ove godine polazila sam edukaciju „Inclusive Education for All“ u Heraklionu na Kreti. Organizator tečaja je Erasmus Learn.
Namjera ovog tečaja je doprinijeti inkluzivnom obrazovanju. Cilj mu je pomoći učiteljima da usvoje načela i pristupe inkluzivnog obrazovanja te da budu sposobni odgovoriti na heterogenost učeničke populacije, osposobiti ih za način organiziranja procesa učenja i motivirati učenike na samostalno djelovanje i aktivno učenje. Imala sam priliku biti upoznata s nizom inovativnih pristupa kao što su diferencirano poučavanje, osnovni principima i tehnikama aktivnog i iskustvenog učenja. Upoznata sam potencijalom koje nude nove tehnologije, umjetnost i multimodalna sredstva u nastavi kako bi se odgovorilo na potrebe i interese svih učenika.
Iva Maras
[više]
Bencmarking Education
Autor: Ana Mrkela, 22. 12. 2022. 14:40
U sklopu Erasmus akreditacije
U periodu od 12. do 16. rujna ove godine polazila sam edukaciju „Benchmarking Education“ u Helsinkiju. Organizator tečaja je Anatolia Education.
Ovaj tečaj je vrsta tečaja za obuku nastavnika koji ima za cilj promatranje obrazovnog sustava u Finskoj i pokušati razumjeti obilježja uspjeha koji postižu. Njihov cilj je da svi imaju jednaku priliku za kvalitetno obrazovanje i odrastanje u aktivne građane.
Prilikom posjeta osnovnim školama imala sam priliku upoznati se s osnovnom karakteristikom finskog školskog sustava a to je individualni pristup svakom djetetu po njihovim sposobnostima. IKT se u jednakoj mjeri koristi u nastavi kao i u našim školama.
Uz puno istraživačkog rada, učenja na iskustvu, projektne nastave, djecu se uče i vještine potrebne za samostalni život.
Imala sam priliku svjedočiti djeci koja već s osam godina samostalno odlaze javnim prijevozom na popodnevne treninge. Stopa kriminala u glavnom gradu i ostatku zemlje je minimalna pa se djeca i ostali građani osjećaju sigurno.
Iva Maras
[više]
Flipped Classroom
Autor: Elvira vučković, 5. 12. 2022. 12:50
U razdoblju od 25. do 30. srpnja 2022. godine pohađala sam strukturirani tečaj Flipped Classroom u Berlinu, Njemačka. Organizator tečaja je bio Europass Teacher Academy.
[više]
UMJETNIČKA TERAPIJA ZA DJECU S POSEBNIM POTREBAMA!
Autor: Martina Jelenković, 7. 7. 2022. 14:47
U SKLOPU ERASMUS AKREDITACIJE
Umjetnička terapija za djecu s posebnim potrebama!
U vremenu od 9. do 13. svibnja sam prisustvovala edukaciji Art therapy for SEN koja se održala u Rimu, a organizator tečaja je agencija Anatolia Education. Predavač Furkan Odabaşı nam je kroz petodnevnu edukaciju prenio svoja znanja i vještine iz Art terapije. Naučili smo što je umjetnička terapija i zaključili da osoba ne mora imati umjetničke sposobnosti kako bi sudjelovala u terapiji, a da može imati korist od iste. Zaključili smo da umjetnost ne treba biti estetska kada je riječ o terapiji. Umjetnička terapija se ne bavi samo negativnim aspektima osobe već otkrivanjem unutarnjih potencijala, kreativnih resurska, razvojem pozitivnih, jakih strana koje joj pomažu da se suoči s problemima, sagleda ih u novom svjetlu te da ih bolje razumije i s njima se nosi na konstruktivniji način. Ona nam omogućuje da svoj unutarnji svijet izrazimo kroz likovnu umjetnost, glazbu i glas, pokret i ples, pričanjem te pisanjem priča, poezijom, glumom...
Umjetnička terapija se koristi za poboljšavanje kognitivnih i senzomotoričkih funkcija, poticanje samopoštovanja i samosvijesti, njegovanje emocionalne otpornosti, poboljšavanje društvenih vještina, a pomaže i u reduciranju konflikata.
Umjetničku terapiju mogu provoditi samo osobe koje su završile potrebnu edukaciju te imaju certifikat koji im omogućuje bavljenje istom.
DJECA S POSEBNIM POTREBAMA I INKLUZIJA!
Autor: Martina Jelenković, 7. 7. 2022. 14:40
DJECA S POSEBNIM POTREBAMA I INKLUZIJA!
U sklopu Erasmus akreditacije, koju je Osnovna škola „Petar Zoranić”, Nin dobila kao jedna od trinaest ustanova u području odgoja i obrazovanja, od toga jedna od sedam osnovnih škola u Republici Hrvatskoj, polazila sam edukaciju Yes, I Can: Special Needs Students and Inclusive Education. Tečaj se odvijao u periodu od 4. do 9. travnja u Ljubljani. Organizator je tečaja Skupina Primera.
Kao što i sam naslov strukturiranog tečaja govori, glavni je cilj edukacije bio pripremiti polaznike za učinkovit rad s djecom s posebnim potrebama, pomoći i pružiti određene metode za uspješnu suradnju s roditeljima te za stvaranje inkluzivnog školskog okruženja za sve učenike. Tečaj je interaktivan te smo sve vrijeme edukacije razmjenjivali iskustava, provodili individualne i timske vježbe i konstruktivnu raspravu.
Predavači su nas upoznali sa slovenskim obrazovnim sustavom te ranom intervencijom i radom s roditeljima. Predavanja su obuhvatila i specifične teškoće učenja kao što su disleksija, disgrafija, diskalkulija i dispraksija, a govorili smo i o učenicima s ADHD-om i poremećajem iz autističnog spektra. Naučili smo i kako raditi s učenicima izazovnog ponašanja te kako prilagoditi rad gluhoj i nagluhoj djeci i kako ih uključiti u redovnu nastavu.
Roditelji prije rođenja djeteta maštaju kakvo će im dijete biti i u tom trenutku ne pomišljaju da mogu imati i dijete s teškoćama. Obiteljima djece s poteškoćama potrebno je vrijeme za prihvaćanje. Svi su roditelji osjetljivi, a ponajviše oni koji imaju dijete s teškoćama. Naš je zadatak pružiti njima i njihovoj djeci toplinu i razumijevanje.
Specifične teškoće u učenju
Saznali smo nešto više o novim istraživanjima kada je riječ o djeci specifičnih teškoća učenja. Danas jedno od petero učenika ima disleksiju. Govorili smo o uzrocima, znakovima i vrstama specifičnih teškoća te o važnosti pravilne prehrane.
O Brain Gymu nam je govorila Mojca Vilfan, učiteljica razredne nastave i defektologinja, koja je licencirani instruktor za Brain Gym. Govorila je o važnosti jednostavnih pokreta učenika koji se koriste za aktivaciju svih područja mozga kako bi se poboljšalo učenje.
Mi, kao učitelji, učenicima trebamo omogućiti stalno kretanje i vježbe koje povezuju obje strane mozga, npr. bojanje objema rukama. Važno je djecu upozoravati i na važnost pravilnog držanja olovke kako bi vježbali objema stranama mozga.
Učenici izazovnog ponašanja
Riječ je o agresivnim učenicima koji mogu ozlijediti i sebe i druge. Prilikom postupanja s takvom djecom potrebno je imati plan postupanja. U Velikoj Britaniji su svi učitelji educirani kako zaustaviti agresivno ponašanje. Jedan manji broj učitelja iz Slovenije educirano je u Velikoj Britaniji za pravilno postupanje ( princip postupnosti) s učenicima izazovnog ponašanja i svoja znanja prenose drugim učiteljima. U tim situacijama ne bismo trebali stajati nasuprot učeniku i mahati rukama, već stajati bočno, a ruke držati uz tijelo. Ne bismo se trebali smijati, trebali bismo imati neutralan izraz lica i prijateljski pogled. Ton treba biti smiren, a glas tih.
Edukacijom smo se upoznali i s terapijskim postupcima koji se koriste u Sloveniji kada je riječ o učenicima s poremećajima iz autističnog spektra. Svaka učionica ima i svoj kutak za smirivanje u koji dijete odlazi kada ima potrebu. Učenicima je potrebno vizualizirati aktivnosti, a najbolje se snalaze ako je sve dobro organizirano.
Nin
1. 07:45 – 08:30
2. 08:35 - 09:20
3. 09:25 - 10:10
4. 10:30 - 11:15
5. 11:20 - 12:05
6. 12:10 - 12:55
7. 13:00 - 13:45
Vrsi
1. 08:00 – 08:45
2. 08:50 – 09:35
3. 09:40 – 10:25
4. 10:45 – 11:30
5. 11:35 – 12:20
6. 12:25 – 13:10
7. 13:15 – 14:00
- jesenski praznici počeli bi 31. listopada trajali do 1. studenoga 2022. godine, s tim da bi nastava počela 2. studenoga.
- prvi dio zimskih praznika za učenike počeli bi 27. prosinca i trajali do 5. siječnja, s tim da bi nastava počela 9. siječnja 2023. godine.
- drugi dio zimskih praznika za učenike počeli bi 20. veljače i završili 24. veljače 2023. godine, s tim da bi nastava počela 27. veljače 2023. godine.
- proljetni praznici za učenike počeli bi 6. travnja i završili 14. travnja 2023. godine, s tim da bi nastava počela 17. travnja
- Prema Ministarstvu ljetni praznici će započet 23. lipnja 2023. godine. Osim za učenike koji polažu predmetni, razredni, dopunski ili razlikovni ispit, koji imaju dopunski nastavni rad.
« Ožujak 2023 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |