preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Petar Zoranić" Nin

Vijesti

DJECA S POSEBNIM POTREBAMA I INKLUZIJA!

Autor: Martina Jelenković, 7. 7. 2022.

DJECA S POSEBNIM POTREBAMA I INKLUZIJA!

U sklopu Erasmus akreditacije, koju je Osnovna škola „Petar Zoranić”, Nin dobila kao jedna od trinaest ustanova u području odgoja i obrazovanja, od toga jedna od sedam osnovnih škola u Republici Hrvatskoj, polazila sam edukaciju Yes, I Can: Special Needs Students and Inclusive Education. Tečaj se odvijao u periodu od 4. do 9. travnja u Ljubljani. Organizator je tečaja Skupina Primera.

 

Kao što i sam naslov strukturiranog tečaja govori, glavni je cilj edukacije bio pripremiti polaznike za učinkovit rad s djecom s posebnim potrebama, pomoći i pružiti određene metode za uspješnu suradnju s roditeljima te za stvaranje inkluzivnog školskog okruženja za sve učenike. Tečaj je interaktivan te smo sve vrijeme edukacije razmjenjivali iskustava, provodili individualne i timske vježbe i konstruktivnu raspravu.

Predavači su nas upoznali sa slovenskim obrazovnim sustavom te ranom intervencijom i radom s roditeljima. Predavanja su obuhvatila i specifične teškoće učenja kao što su disleksija, disgrafija, diskalkulija i dispraksija, a govorili smo i o učenicima s ADHD-om i poremećajem iz autističnog spektra. Naučili smo i kako raditi s učenicima izazovnog ponašanja te kako prilagoditi rad gluhoj i nagluhoj djeci i kako ih uključiti u redovnu nastavu.

Roditelji prije rođenja djeteta maštaju kakvo će im dijete biti i u tom trenutku ne pomišljaju da mogu imati i dijete s teškoćama. Obiteljima djece s poteškoćama potrebno je vrijeme za prihvaćanje. Svi su roditelji osjetljivi, a ponajviše oni koji imaju dijete s teškoćama. Naš je zadatak pružiti njima i njihovoj djeci toplinu i razumijevanje.

 

Specifične teškoće u učenju

Saznali smo nešto više o novim istraživanjima kada je riječ o djeci specifičnih teškoća učenja. Danas jedno od petero učenika ima disleksiju. Govorili smo o uzrocima, znakovima i vrstama specifičnih teškoća te o važnosti pravilne prehrane.

O Brain Gymu nam je govorila Mojca Vilfan, učiteljica razredne nastave i defektologinja, koja je licencirani instruktor za Brain Gym. Govorila je o važnosti jednostavnih pokreta učenika koji se koriste za aktivaciju svih područja mozga kako bi se poboljšalo učenje.

Mi, kao učitelji, učenicima trebamo omogućiti stalno kretanje i vježbe koje povezuju obje strane mozga, npr. bojanje objema rukama. Važno je djecu upozoravati i na važnost pravilnog držanja olovke kako bi vježbali objema stranama mozga.

 

Učenici izazovnog ponašanja

Riječ je o agresivnim učenicima koji mogu ozlijediti i sebe i druge. Prilikom postupanja s takvom djecom potrebno je imati plan postupanja. U Velikoj Britaniji su svi učitelji educirani kako zaustaviti agresivno ponašanje. Jedan manji broj učitelja iz Slovenije educirano je u Velikoj Britaniji za pravilno postupanje ( princip postupnosti) s učenicima izazovnog ponašanja i svoja znanja prenose drugim učiteljima. U tim situacijama ne bismo trebali stajati nasuprot učeniku i mahati rukama, već stajati bočno, a ruke držati uz tijelo. Ne bismo se trebali smijati, trebali bismo imati neutralan izraz lica i prijateljski pogled. Ton treba biti smiren, a glas tih.

Edukacijom smo se upoznali i s terapijskim postupcima koji se koriste u Sloveniji kada je riječ o učenicima s poremećajima iz autističnog spektra. Svaka učionica ima i svoj kutak za smirivanje u koji dijete odlazi kada ima potrebu. Učenicima je potrebno vizualizirati aktivnosti, a najbolje se snalaze ako je sve dobro organizirano.




Priloženi dokumenti:
Yes_I_can_(1).pdf (959.07 KB)
Yes_I_can_(1).pptx (5.33 MB)




 

 
Raspored zvona

                                     

Nin

1. 07:45 – 08:30

2. 08:35 - 09:20

3. 09:25 - 10:10

4. 10:30 - 11:15

5. 11:20 - 12:05

6. 12:10 - 12:55

7. 13:00 - 13:45 

 

Vrsi

1. 08:00 – 08:45

2. 08:50 – 09:35

3. 09:40 – 10:25

4. 10:45 – 11:30

5. 11:35 – 12:20

6. 12:25 – 13:10

7. 13:15 – 14:00

 
Virtualna knjižnica

 
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 
Školski kalendar

Praznici raspoređeni u 4 dijela:

  • jesenski odmor za učenike počinje 30. listopada 2023. godine i traje do 1. studenoga 2023. godine, s tim da nastava počinje 2. studenoga 2023. godine.
  • prvi dio zimskih praznika za učenike počinje 27. prosinca 2023. godine i traje do 5. siječnja 2024. godine, s tim da nastava počinje 8. siječnja 2024. godine.
  • drugi dio zimskih praznika za učenike počinje 19. veljače 2024. godine i završava 23. veljače 2024. godine, s tim da nastava počinje 26. veljače 2024. godine.
  • proljetni odmor za učenike počinju 28. ožujka 2024. godine i završavaju 5. travnja 2024. godine, s tim da nastava počinje 8. travnja 2024. godine.

Zadnji dan nastave je 21. lipnja 2024.

Priloženi dokumenti:
Kalendar rada.jfif

 
Upisi u srednju školu

 Image result for idemo u srednju

 
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

 
Pogled u svijet

 
Zabavno i poučno

Image result for pravopis carnet

 

 
Forum
 
Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
 
 

Flag Counter

 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 23. 9. 2019.

Ukupno: 88514
 
Službene stranice

 

Slikovni rezultat za škola za život

 
 > Projekti  > Erasmus akreditacija
CMS za škole logo
Osnovna škola "Petar Zoranić" Nin / Ulica dr. Franje Tuđmana 3, HR-23232 Nin / os-pzoranic-nin.skole.hr / ured@os-pzoranic-nin.skole.hr
preskoči na navigaciju